Tania Reklama Wrocław Warszawa Kraków
Otwierasz pierwszą firmę potrzebujesz pozyskać nowych klientów\kontrahentów. Zakładam że nie dysponujesz kilkutysięcznym budżet marketingowy nie zatrudniasz sztabu specjalistów od spraw marketingu reklamy którzy opracują całą strategie marketingową. Twoim celem jest zrobić takie działania które pozwolą ci małymi krokami zaistnieć w głowach odbiorców.
W głowie nowego przedsiębiorcy pojawiają się pytania :
- Jak rozkręcić nowy start up?
- Czy można wykonać tanią i skuteczną reklamę ?
Dobór kanałów marketingowych
Aby dobrać kanały marketingowe musimy zacząć od ustalenia targetu czyli określić kim jest twój potencjalny klient.Dobrze przeprowadzona analiza zawęzi obszar działania.
1.Określ z kim będziesz robił interesy. B2b lub b2c ?
- Klient b2b -szukasz klientów biznesowych dla których możesz świadczyć usługi, wytwarzać produkty W przypadku wspołpracy z firmami zastanów się kto potrzebuje lub kto może potrzebować twoje usługi/produktu. Wbrew pozorom dotarcie do klienta biznesowego jest dużo łatwiejsze niż działania mające na celu pozyskanie konsumenta indywidualnego. W przypadku firm masz dane w postaci maila, telefonu adresu
- Klient b2c – poszukujesz klientów indywidualnych, osoby prywatne które skorzystają z twoich usług, lub kupią oferowane produkty. W przypadku klientów indywidualnych nie masz danych kontaktowych dopóki klient sam się nie odezwie, zatem trudniej dopiąć sprzedaż nie dysponując takimi danymi, rzucasz siec i czekasz kto wpadnie
2. Obszar działania,
- lokalnie ( w mieście, w promieniu X km lub w całym województwie )
- cała Polskę ( wszystkie województwa)
- oferta jest dla Klientów na całym świecie lub wybrane państwa
Formy dotarcia do klienta
Biznesowego
- Mailing
- Kampanie outdoorowa
- Marketing w sieci : Reklama adwords, pozycjonowanie strony, banery na portalach tematycznych
- poprzez stronę www
- Listy z ofertą
- targi biznesowe
- portale tematyczne
Indywidaulnego
- Mailing
- Kampanie outdoorowa : plakaty
- Marketing w sieci : Reklama adwords, pozycjonowanie strony, banery na portalach tematycznych
- poprzez stronę www
- Listy z ofertą
- social media
- ulotkowanie
- targi/ imprezy masowe
- portale tematyczne